Julgodisbak och datorer som lever egna liv

Igår var jag i Nyköping och storhandlade med mina grannar och så var vi in en sväng på Öb oxå och när jag kom hem så gick jag,Nathalie och hennes kompis Tessan ner på stan och det spårade ur som vanligt.. haha

Vi beställde mat på pizzerian och efter det så började vi med julgodiset och mitt i alltihopa så kommer jag på att vi är ganska många i köket så jag säger..

- Vänta nu hur många är vi igentligen?
1,2,3,4,5,6 barn och en vuxen..
Nä mamma du är inte vuxen!
- Jaha ok 7 barn då :)

Så blir det när 2 av barnen har varsin kompis hemma fast även om vi var många så hade vi riktigt mysigt och så poppade vi julmusik på min dator som helt plötsligt hittade sitt trådlösa nätverkskort igen ^^

Min bärbara dator har sin egen liten historia för den ska ju gå att köra utan nätverkskabel så när den var ny så ville den absolut inte fungera hemma hos oss utan kabeln och killen jag var ihop med då som utnämt sig själv till dataproffs höll på att riva sitt lilla hår som han hade kvar över att han inte fick det att fungera så det var bara att ha kabeln i men när han flyttade så tog han med sig sladden för den var jättedyr så det var hemskt viktigt..

Då satte jag mig med datorn och fick igång det trådlösa nätverket och då blev väll jag proffs va?
Efter det så har datorns trådlösa kort fungerat klockrent och sen hade jag med mig den till jobbet i somras och sen ville den inte hitta kortet igen så jag har haft en kabelj**vel* liggandes tvärsöver golvet här sen dess..

Och nu igår så drog jag bara ut sladden och poff så sa den..
*a men herreguuuud jag är ju en bärbar dator och fungerar trådlöst fattar du väll^^* doh

Kommentarer
Postat av: Annica

JoJo!! Det ska va du till nåt sånt!!

2009-12-19 @ 16:56:25
Postat av: Ulrika

ja jag är ju helt klart bäst jag borde söka jobb som datatekniker ju ;)

2009-12-19 @ 19:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0