Knashund

Jag får numera väldigt mycket beröm för att min hund är lydig och så hemskt snäll osv.
Men han har väldigt svårt att gå ordentligt i kopplet så jag kör med inbromsningar när han hamnar framför mig och då backar han tillbax och han klarar av att hålla min takt så om jag börjar gå jättesakta så gör han det oxå :)

Vissa dagar eller när han inte bajsat än så har han lite svårare att lyssna så då får jag stanna hela tiden så han backar tillbax eller vänder och numera så behöver jag inte säga något utan han vet precis vad han ska göra..
Lyssnar han inte då så vänder jag helt enkelt helt och går raskt åt andra hållet med en mycket förvirrad hund i släptåg ..hihi

Han är som mest lydig när han får gå utan koppel, då har han helt focus på vart jag är.

En sak som inte går att få ur honom är att han lägger sig ner när det kommer en annan hund och alla tycker han är sååååå snäll osv.
Klättrar småhundar på honom och skäller så står han still och tittar upp i himlen :)
Möter vi en hund som är arg på riktigt så travar han bara förbi och tittar på den som att "du är ju dum"

Igår såg jag en liten jävul i han!
Vi träffade en vännina och hon släppte sin tik och dom fick busa runt osv.
Sen när hon koppla henne så såg det ut som om Teddy tänkte..
"BRA håll fast henne så ska jag ta henne"
Han försökte para sig med henne och såg riktigt jävulsk ut och gick inte att fånga in..

Men jag fick bort han ganska fort endå när han trillade av.. haha

Idag träffade han sin favorit människa vid skolbussen och smög fram med hela kroppen viftandes och fjäskade massor och efter att ha pussat henne på näsan en gång så kastar sig över kopplet istället och lyckas slita sig och drog i väg som en avlöning med stora skutt :)



Han brukar försöka para sig med katten oxå..
Mitt mål är att få det på film! :)

*note* när Teddy försöker fälla snygga killar på stan så är han inte så speciellt duktig..

Kommentarer
Postat av: jasmine

ja tjock ? xdd

<3

2009-10-02 @ 20:46:04
URL: http://jaaasminel.blogg.se/
Postat av: pubes

sv: hahaha ja det har hon xD

2009-10-02 @ 22:32:58
URL: http://pubes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0