Snodde denna av en vän på FB

ATTRAKTION: När man associerar kåthet med en speciell person.

KÄRLEK VID FÖRSTA ÖGONKASTET: Det som händer när två extremt kåta, men inte så nogräknade, människor möts.

DATING: En process där man gör av med enorma summor pengar, tid och energi för att lära känna någon, som man inte gillar just nu och kommer att gilla ännu mindre i framtiden.

FÖDELSEKONTROLL: Att undvika graviditet genom att svälja speciella piller, sätta in spiraler, använda kondom och dejta frånstötande män.

BILLIG: Ett ord som används för att beskriva en kvinna med samma sexuella moral som en man.

ÖGONKONTAKT: En metod som används av singelkvinnor för att kommunicera med en man hon är intresserad av. Trots att de har fått rådet att göra det så har många kvinnor svårt att titta män i ögonen, inte nödvändigtvis p.g.a. blyghet utan vanligtvis för att en kvinnas ögon inte sitter i brösthöjd.

VÄN: En person av det motsatta könet i din bekantskapskrets som har någon brist som gör det helt olockande att ligga med honom/henne.

LIKGILTIGHET: En kvinnas känsla för en man, uppfattas av mannen som "spelar svårfångad".

INTRESSANT: En mans ord för att beskriva en kvinna som låter honom sköta snacket.

IRRITERANDE OVANA: Vad de små förtjusande egenskaperna, som från början attraherade två människor, blir efter ett par månader tillsammans.

RELATIVITET: Hur attraktiv en person är står helt i proportion till hur oattraktiv din date är.

NYMFOMAN: Vad en man kallar en kvinna som vill ha sex oftare än honom.

NYKTER: Ett tillstånd då det är nästan omöjligt att bli förälskad.

----------------------------------------------------------------------------------

14 SAKER EN TJEJ ALDRIG SKULLE SÄGA.

1. Kan inte vårt förhållande bli mer fysiskt? Jag är trött på att bara vara vänner...

2. Låt du bara toalettringen vara uppe, det är lättare för mig att duscha då.

3. Jag tycker håriga häckar är riktigt sexigt.

4. Wow, lukta på den, du!

5. Snälla, släng inte den där gamla t-shirten, hålen i armhålan är bara för söta.

6. Den här diamanten är alldeles för stor!

7. ...och på smekmånaden ska vi åka och fiska i Arjeplog!

8. Wow, den är verkligen 14 tum!

9. Får den här klänningen min rumpa att se liten ut?

10. Jag har fel, du måste ha rätt igen.

11. Vad säger du? Är det vår bröllopsdag idag?

12. Är det samtalet till mig? Säg att jag inte är här!

13. Jag struntar i om det är rea! 1500:- för en klänning av Armani är helt enkelt för mycket!

14. Du dina kalsonger är en prydnad för golvet.

18 SAKER EN KILLE ALDRIG SKULLE SÄGA.

1. Jag tycker Barry Manilow är en cool snubbe.

2. När jag ändå är uppe, ska jag hämta en öl till dig.

3. Jag tycker håriga bakar är enormt sexiga.

4. Hennes tuttar är helt enkelt för stora.

5. Ibland vill jag bara bli kramad.

6. Den där bruden i ’Mord och inga visor’ ger mig ståfräs.

7. Det är klart att jag kan sätta på en kondom.

8. Vi har inte varit och shoppat på evigheter, kom så sticker vi iväg och jag kan hålla din handväska hela tiden.

9. Äh, vi struntar i Sportspegeln och ser på Oprah Winfrey i stället.

10. Jag tror vi är vilse, vi kan väl stanna och fråga någon.

11. Här, älskling, du kan få ha fjärrkontrollen.

12. Kan du inte följa med ner till stormarknaden och hjälpa mig köpa ett par skor.

13. Antonio Banderas och Brad Pitt? Den här filmen måste jag se!

14. När jag ändå ska upp, ska du ha något?

15. Om du inte har något planerat, vad säger du om att ta en sväng till tapetaffären?

16. Vi pratar aldrig längre!

17. Glöm fotbollen! Melrose Place går på trean.

18. Sex är inte så viktigt, jag vill bara bli kramad!

------------------------------------------------------------------------------------------

Kvinnors svenska i vardagen

1. Ja = Nej

2. Nej = Ja

3. Kanske = Nej

4. Vi behöver = Jag vill ha

5. Jag är ledsen, men... = Du kommer att få ångra det här

6. Vi behöver prata.... = Nu har du ställt till det...

7. OK, gör som du vill = Passa dig jävligt noga

8. Jag är inte alls arg = Klart jag är arg, din idiot.

9. Vad du är uppvaktande ikväll = Tänker du bara på sex?

Mäns svenska i vardagen

1. Jag är hungrig = Jag är hungrig

2. Jag är sömnig = Jag är sömnig

3. Snygg klänning = Snygg urringning

4. Jag älskar dig = Jag vill knulla

5. Jag har tråkigt = Vill du knulla?

6. Ska vi dansa? = Vill du knulla?

7. Kan jag ringa dig nån gång? = Vill du knulla?

8. Ska vi gå på bio? = Vill du knulla?

9. Får jag bjuda dig på middag? = Vill du knulla?

10. Dom skorna passar inte till dräkten = Jag är bög

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0