Takläcka?

För några dagar sedan så satt jag här i mitt vardagsrum och funderade och då tittar man ju ofta upp i taket och vad ser jag!
Jo takpappen vid trappen har börjat släppa!



(lite dålig bild)

Taket ovanför såg ut så här i våras...



Kanske lite dumt att fimpa på ett papptak men det är inte jag som röker.
Eller så beror det på allt regn som har kommit för några veckor sedan när det regnade så mycket.
Så imorgon får jag ringa dom jag hyr utav så dom får komma hit och fixa :)

Jag kan tänka mig att många har haft problem med vattenläckor efter allt regn som kommit och jag har hittat en riktigt bra sida som heter Monier.se där du kan hitta allt ifrån trender, taktegel, Hur du går till väga för att lägga ditt tak, ladda ner cad ritningar och beskrivningar på takets olika delar,vart du hittar återförsäljare och du hittar även smarta lösningar för taksäkerhet som tex. snörasskydd och glidskydd mm.

Och om det regnar när du behöver dom så behöver du inte ens gå utanför dörren för du kan söka direkt på sidan efter takläggare, återförsäljare och leverantörer ;)

Dom har fabriker i Jönåker som inte ligger så långt ifrån mig och i vittinge men även i norge, Finland, Danmark, Estland och Litauen.

Sidan är helt klart värd en titt om du ska lägga om ditt tak!

Kommentarer
Postat av: Annica

VAD GÅR DU PÅ???? Tokfia! KRAM

2010-08-17 @ 00:36:08
URL: http://urverkligheten. blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0