Naturkatastrof?

Det blev ingen grillning igår för enligt SJ så var det naturkatastrof så vi tog dom på orden och traskade upp till Pia och sov över där eftersom vi var typ insöade (enligt sj).

Vi åt kycklingtortillas med sallad och ugnsbakade nachochips, det var väldigt mumsigt :)

Sen kollade vi på melodifestivalen och dissade den ena efter den andra tills Timotej kom..
Dom var helt enkelt bäst, lät lite som en kvinnlig variant av Nordman.

Efter det så tvingade Petrina oss att komma ner till Läsestugan och jag protesterade in i det längsta för jag hade inte den minsta lust att gå ut här i okle men men..
Jag fick ge mig och iförd Pias 12åriga dotters top och byxor och Pias stövlar så kastade vi oss ut till taxin som konstigt nog klarade av att köra omkring mitt i naturkatastrofen!
Jag försökte pruta notan men då kontrade han med att vi lika gärna kunde åka med till Nyköping för det kostade bara 200kr mer .. Men nu så hade vi ju lovat Petrina..
Sen slutade det hela med att Petrina ångrat sig och inte ville gå ut!
När vi skulle hem så talade dom på taxi om att det var 1-1½ timmes väntetid på taxi så vi snodde helt enkelt någon annans taxi ;)

När vi kom hem så satt vi och tjattrade och åt räkor och avocado med chiliavioli till kl. blev 4 det var gott men idag vaknade vi vid 10 så nu är jag trött! haha
Efter en låg tröttisdag med barn som absolut inte ville gå hem (dom tycker vi ska flytta ihop allihopa) så kom vi hem igen vid 15.30



Jag tvingade Mickis göra en snöängel på vägen hem ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0