Hittehund

Igår hörde jag ett jäkla oväsen utanför och när jag tittar ut så hänger en schäfer hane runt ett träd och biter hyteriskt samtidigt som han gnäller och ylar om vartannat..
Jag provade efter en stund att ringa polisen men kom inte fram och antar att tjejen som gått fram till hunden håller på att ringa till just polisen så jag tar Teddys koppel och går ut och fångar in kraken som är mager så vartenda ben i kroppen sticker ut.
Vi inväntar polisen och hunden är väldigt hispig och kan inte stå stilla han dricker 2-3l vatten men är nog så pass utorkad så han inte klarar av att äta mer än några bitar som jasmine stoppar in i munnen på han.

Det slutar med att polisen kommer och känner igen hunden och ägaren är inlagd på sjukhus så en granne blir "jourhem" tills vidare..

Jag har tagit bilder och filmat hur han beter sig och ser ut men tänker inte lägga ut det här i bloggen pga att jag skrev om det på FB och fick skumma mail ifrån folk som tror sig veta vem som egentligen äger den ^^

Puckade människor som tror dom har chans att få en gratishund!


Kommentarer
Postat av: Lesly Valencia

Oj da, den hunden såg inte ut att må bra. Men vad roligt att du fick tag i ägaren. Efter ett år så hade nog jag tappat hoppet. Ägaren blev nog jätte glad.

2010-05-05 @ 23:48:03
URL: http://leslita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0