Ska du köpa ny bil?

Jag Testade den här sidan Bilpriser och gillar den skarpt eftersom man hittar allt ifrån försäkringar,billån,däck,värde,bildelar osv. på samma sida och hittar fram till dom bästa alternativen med några få enkla klick!
Jag valde knappen "börja värdera direkt" och valde att knappa in reg.nr på en Subaru Impreza som jag ägt.
Jag fick då upp bilens fabrikat,årsmodell,typ,drivmedel,färg osv. och när jag klickade vidare så fick jag reda på om den har vinterdäck i OK skick,har servicebok och varit utsatt för djur,rök osv. och just detta var lite kul för när vi köpte bilen så var den recondad men luktade ändå rök och vi hade hunden i den och enligt uppgift så är den fri från allt sådant :)

När jag klickade vidare så fick jag ett värderingsutlåtande som såg ut så här just för denna.

Köppris 92 000 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare.

Privatpris 76 000-84 000 kr Uppskattat pris vid köp hos privatperson.

Sen går man direkt vidare och jämför försäkringar och billån osv.




Min fina pärla!

Är du osäker på hur mycket en bil är värd så väljer du bara att söka på bilmärke och väljer sedan typ och modell.

Jag valde att söka på min senaste bil, en SAAB aero -99 och jag tycker nog att värderingen stämmer riktigt bra eftersom jag fick 35.000 för den för två år sedan och idag hade jag fått ut 26.900 kr för en likvärdig som bara har gått 15.000 mil (Min hade gått 23000 mil).

Jag tycker sidan var riktigt lätt och kul att använda och kommer garanterat kika in här nästa gång det är dags att köpa ny bil!

Jag tycker du ska testa Bilpriser.se om du ska köpa eller sälja din bil eller varför inte kika in och testa för skojs skull :)

Kommentarer
Postat av: Annica

Vilket BRA Tips! Jag som letar bil! Jättetack!

2010-05-24 @ 23:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0