Varför



Du är det enda jag saknar

En väninnas son fick ta bort sin hund igår..
Ni fick ju ta del av våran sorg och jag förstår hur ni känner..
Tänk om dom kunde leva lika länge som vi!

Jag saknar Teddy som ställde sig upp på bakbenen och la sina tassar på mina armar och tryckte sitt stora kloka huvud mot mitt bröst när jag kom hem.
Och som kastade sig ner i sängen riktigt nära så man nästan tappade andan bara för att han ville ha en kram.
Eller som när han bestämt sig för att nu är det min tur att hålla i kopplet och inte gav sig fören man lät honom hålla i sig själv och då såg han så där lydig och viktig ut med kopplet i munnen :)
Hunden som blev heligt förbannad över att det var tomt i hans skålar, Då kastade han runt med dom i köket och morrande och hade massa frustrerade ljud för sig tills man fyllde på och då gick han fram och kollade så det var ordentligt gjort och gick därifrån utan att röra maten :)
Och kallade man honom mops så blev han vansinnig! haha
Han hade oxå en väldigt bestämd åsikt om vilka som "klarade" av att gå ut med honom.. Tex. när Jasmine och hennes kompisar gick med han då gick han jättefint på slakt koppel men när Nathalie gick med han fick hon använda grimma för då var han helt galen och allt var fullt ös medvetslös och galet roligt.
Och tog Mickis kopplet då snodde han det ifrån henne och gav det till mig :D
Och Sabina kunde hålla men han sprang lagom fort och dit han ville och såg noga till att hon inte ramlade.

Jag skulle kunna göra listan jättelång över roliga egenheter som han hade..
Aldrig någonsin kommer någon hund kunna ersätta honom.

R.I.P

Kommentarer
Postat av: Emilie

Usch så tråkigt. Jättekul att ha så fina minnen att tänka tillbaka, men det måste ju kännas tungt att man förmodligen aldrig kommer få uppleva det igen.. :(

2010-11-16 @ 11:15:29
URL: http://emjc.blogg.se/
Postat av: Emilie

Inte roligt någonstans! Kan ju bara tänka mig hur jag kommer må när jag blir av med mina katter... jättetråkigt, verkligen!

2010-11-16 @ 12:02:59
URL: http://emjc.blogg.se/
Postat av: Anna ♥

Usch, jobbigt när en livskamrat går bort :( Jättesöt bild på hunden i alla fall och fin blogg! :)

2010-11-16 @ 16:30:38
URL: http://annaelisabethnygren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0