Köpa glasögon?

Jag funderar på att köpa nya glasögon och sist jag köpte glasögon så beställde jag dom ifrån en butik på nätet som heter Optikbutiken.se och jag är väldigt nöjd med dom och dom flesta tror att det är dyra märkesglasögon men i själva verket så kostade dom bara 475 kr inklusive frakt för kompletta glasögon!
I butik hade jag fått gett ca. 4000kr med det synfel som jag har :)



Nu verkar det som att min båge som jag har på bilden har gått ut ur sortimentet men det finns många andra snygga bågar som jag skulle kunna tänka mig.

Det smidiga med att beställa ifrån nätet är att om du är osäker så kan du beställa hem upp till tre bågar och prova i lugn och ro hemma!
Sen när du har bestämt dig så går du bara till din optiker och ber att få ut ditt glasögonrecept och även om din optiker säger nej så har du rätt att få ut den enligt lag.
På receptet står allt du behöver veta för att kunna beställa glasögon och även kontaktlinser via nätet!

Beställer du glasögon från optikbutiken så kostar det från 395kr för enkelslipade glas med styrka.
Sen finns det tillval som tex. antireflexbehandling som kostar 300kr/glas och progressiva glas för 800kr/par mm.

Optikbutiken står även för expeditionsavgiften och porto!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0