Vad gör ni när åskan går?

Vi bor på vår stads högsta punkt och det är mindre roligt när åskan går..
Alla säger att "huset har ju åskledare" men förra sommaren när jag skulle följa en killkompis ut slog blixten ner i elskåpet i trappen typ 2 meter bakom oss..
Allt blev precis vitt och sen världens smäll! Vi bah "eh vi går in igen" ^^
 
 Sen några veckor efter så var jag ute och gick med jobbet och vi hann precis in i en gångtunnel som ligger lite nedanför där jag bor och då slog blixten ner i en lycktstolpe precis utanför gångtunneln men vi stod i andra änden av tunneln som tur var.
 
Som en kompis sa när jag berättade "Är det du som är höjdens åskledare?" haha
 
 
När åskan var precis över oss så det lät som att taket skulle rasa in så tyckte Baccardie att det var bäst att lägga sig i torkskåpet för där är man säker ;)
Fast han klev ut när jag skulle fota.
 
 
Vi drog ur alla sladdar och spelade alfapet istället :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0