Roligt som barn säger

Har dina barn sagt något roligt som du tänkt "det där måste jag skriva ner" det har mina såklart ;)
Fast jag har aldrig skrivit ner det men nu tänkte jag öppna en ny kategori här på bloggen och kommer skriva sånt jag kommer på att dom sagt!

Plast son Simon som inte kunde säga S springer omkring i lekparken och ser överlycklig ut när han är ca.2-3 år och kastar med en sjömanskeps som han fått av farmor..

- Jag vill ha massor me muttor!!

Det roligaste hans pappa visste var att fråga sonen tex. Simon kan du säga "fissa" och då sa ju sonen det med T istället..

Min dotter Sabina är expert på att vräka ur sig sånt som man absolut inte förväntar sig ur en barnamun :)

Tex. häromdagen så berättar hon om att dom pratat om bråk och sånt i skolan och så berättar hon med sitt lite vuxna tonläge att hon hade berättat för fröken att..

- När mamma och A bråkade då kramades jag med Nasse, han var mitt ända stöd!



Det här är Nasse..

Egentligen var det ju inte speciellt kul men nu så här i efterhand så skrattade vi hela måltiden åt hennes kommentar och det har blivit mycket trams med Nasse sedan dess..haha

Eller som igår på banken..

- Men mamma det där kan du ju inte visa du var ju asful på det där kortet! (mitt passfoto)
Ja det är ju tur att man blir snyggare med åren sa jag då..
- Aaaa verkligen! säger hon..

Gissa om kassörskan hade lite svårt att hålla sig för skratt ;)

Det kommer mera när jag kommer på något!

Kommentera och berätta vad dina barn har sagt för roligt!

Kommentarer
Postat av: Annica

Den lilla Vuxna 'saken' Har ju sagt massor med kul! När hon svarade 'Vuxet' i telefonen..Lät som minst 25! Min syster skrev ner, kommer jag ihåg. Jag har bara svaga minnen.. Tyvärr! Men sa tydl,själv mycket kul.

2010-02-12 @ 09:27:46
Postat av: Lilith

Jo jag hade också väldigt kul åt minsta sonen som också sa T istället för S. Det var många ord som blev riktigt roliga då.

2010-02-12 @ 11:04:48
URL: http://lilithsliv.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0