Äckliga fästingar!

Idag hittade jag sommarens 5e fästing på Sasha.
Anledningen till att hon haft så få fästingar är att jag hittat ett "fästingmedel" som verkligen fungerar och som jag verkligen kan rekommendera och det är helt vanlig kokosolja!
 
 
Vi köpte den här på hemköp för runt 35kr och sen har jag låtit den stå framme så den är lätt att handskas med. På Sasha har det räckt med att man tar en nypa och smörjer in i nacken.
Jag har smort in ca. 7-8 gånger sen i början på Juni då jag är lite dålig på att komma ihåg att smörja in då hon har badat men när hon fått en fästing så har jag smort in igen.
Jag kan verkligen rekommendera denna!
 
Miljövänligt och framför allt helt ofarligt för hunden!
Min förra hund blev förlamad av fästinghalsbandet som vi hade köpt på apoteket men han blev bra igen efter några dagar när vi tagit bort det.
Till honom köpte vi sedan ett pulver som man strödde över maten som fungerade väldigt bra men det var ett väldigt dyrt alternativ.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0