Psykbryt

Det var nära men just nu känns det jäkligt bra!

Först blev jag "bortsållad" ifrån mitt jobb pga att jag inte har körkort ^^

Sen så har jag tvingats säga nej till 5 st. timtjänster nu under vinter/våren just för att mina deltidsarbetsdagar håller på att ta slut!
Deltidsarbetsdagarna är ngt som moderaterna kom på att "ja så här gör vi för då tvingar vi arbetsgivarna att anställa" och jobbar man fler än 75 dagar då får man ingen ersättning den veckan som man råkat arbeta!
Vilket betyder i praktiken, jobba en timme på onsdagen då blir straffet från akassan 0 dagar ersättning mån-fredag den veckan!
Visst det funkar säkert i en familj där det finns 2 st. inkomster men det funkar inte för mig som är ensamstående.

Och sist jag var på en anställningsintervju så blev jag nekad jobb pga. att jag är ensam om att kunna ta ut vab när barnen är sjuka!

Just nu är jag nere i nivå 3 på akassan och ligger under norm och pratade med soc. och dom vräkte ur sig att ja vi kan hjälpa dig högst 4 mån men kommer tvinga dig att byta lägenhet till en som kostar max. 5000kr/mån vilket betyder en 2:a här där jag bor (har man tur så hittar man en liten 3:a under 70kvm för det priset).
Och jag kan säga att jag skulle då inte klara av att bo i en 2:a el. 3:a med 3 barn!
Och dom hade tvingat mig säga upp denna efter en månads hjälp så efter deras smarta upplägg så slapp dom ge mig några pengar.

För 1½ vecka sedan fick jag brev om att jag var utförsäkrad ifrån akassan och då har jag kunnat stämpla upp till heltid sedan -99!
Moderaterna kan köra upp sina 75 deltidsarbetsdagar i röven och straffa dom som inte vill jobba istället!
Och dessutom så kan jag tänka mig att inställningen till vikarier på arbetsplatser blir dåligare pga att dom ordinarie vet att dom ändå kommer försvinna.

För en vecka sedan fick jag en kallelse till ett möte om en utbildning i höst som arbetsförmedlingen betalar och som då skulle bli min räddning men det blev inget av det för moderaterna hade bestämt att det var bara för dom som går på ersättningsgarantin och börjar bli utförsäkrade därifrån... suck!

Och idag kom ett brev från akassan...
Du har klarat ett nytt arbetsvillkor och jag kommer få 450 nya dagar när perioden tar slut!
Villket betyder att jag kan börja jobba igen redan nu!

Och jag ska på anställningsintervju imorgon för tim och sommarjobb!!

Lite ris till akassan som först skickade brev om att jag var utförsäkrad..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0