Kvällsmys med goda vänner

Igår var vi och badade med Mickis klass och jag passade på att simma 10 längder när jag ändå var där.
Jag trodde det skulle bli mer bus och stoj men det var som att vara på badhuset en vanlig eftermiddag :)

När vi kom hem så hade Pia lagat iordning "penang gai" kyckling av kryddorna jag fått av Buzzador.



Recept!

olja till stekning
ca. 300-400g kyckling(vi tog vingar men enligt receptet ska det vara filé fint strimlade)
70g sugar snaps (sockerärtor)
1 påse "santa maria thai paneng spice mix"
1 burk (400ml) "Santa maria thai organic coconut milk"

Servera med egg noodles eller jasmine ris!

Pia gjorde kycklingen i form i ugnen men ska du göra enligt receptet så gör du så här!

Stek kycklingen i olja tills den får fin färg.
När kycklingen är nästan klar, tillsätt sugar snaps.
strö över kryddorna och häll på cokos mjölken.
Låt koka i 3 min.

Vi vuxna som åt tyckte att det blev supergott men barnen tyckte det var lite för starkt.

Kommentarer
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Stark man är alltid gott! :)

2010-11-13 @ 16:02:17
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Sv: Haha, det hade visst blivit fel där :P

2010-11-13 @ 16:39:37
URL: http://www.henrikolsson.eu
Postat av: || mannen som kan prata om hundar ||

Sv: Ja, man kan inte lyckas varje gång :P

2010-11-14 @ 07:48:28
URL: http://www.henrikolsson.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0