Dag 2- Min första kärlek

Helt klart min ponny Karino!
Han hette faktiskt Karino 2 till och med och var en Whelsh/Arab korsning e. Kariba ox.. Hans mamma hette Casita och ägdes av min bästa kompis och jag köpte honom för slaktpriset av en granne till dom när han var 5 år och nästan helt oridbar och sjövild :)
Många tårar blev det igenom åren men till slut så visade vi alla vart skåpet skulle stå och deltog i div. 1 allsvenskan i både hoppning och dressyr.
Han var 135 cm hög och vägrade hoppa småhinder och innan vi kom på det så var det många utvägringar på tävlingsbanan kan jag säga.. Ju högre desto bättre var hans grej lixom ;)
Minns när min tränare tröttnade och tokhöjde en trippelbarr till 150 när han var som bångstyrigast och Karino kvicknade till och for över med god marginal och sedan gjorde ett ärevarv bockandes runt hela ridhuset av lycka!
Och  ja, jag satt kvar.. haha
Han kunde göra bocksprång på kommando oxå och min kompis ponny kunde stegra sig på kommando så vi hade ett favoritställe på en kulle invid motorvägen där vi tyckte det var jättebra att visa våra konster i hopp om att nån skulle köra av vägen... hahaha
Provred nån kompis så sa jag alltid..
"Klappa honom bakom sadeln när han är duktig" och då for dom i backen och ville aldrig mer rida min vilda ponny :)
Jag skulle nog kunna skriva en hel bok om mina ponnyår!

Jag vet inte ens om han finns i livet idag eftersom han då skulle vara 21 år..



Karino

Fast det är klart man kanske inte kan va kär i en häst?
Så när det gäller killar så var det nog Jimmy som var den första killen som jag var kär i och det var ju inte direkt besvarat men han visste om det och gillade att tilltala mig för då blev jag röd som en tomat i fejset :D
Jag tror jag var runt 10 år då och jag har honom faktiskt på Facebok idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0