När helvetet bröt loss

Jisses vilket åskväder det kom igår!
Det var bara att dra ut all elektronik och sätta sig med mobilen istället.. Ja nu finns det ju säkert åskledare i huset men det fanns det i det huset jag bodde i när åskan slog ner i elskåpet längst ner i trappen och då gick mitt nätverkskort i datorn..
 
Det läskiga då var att jag skulle följa en killkompis ut som hade blivit lite väl jobbig och jag bar Molly i famnen för hon var bara 3mån gammal då..
Vi passerade elskåpet öppnar dörren och sen small det så inåtahelvete och allt blev kritvitt!
Blixten for över oss eller emellan svårt att säga men den träffade elskåpet istället för oss!
Snacka om änglavakt och hunden rörde inte en fena!
 
En annan gång var jag ute och gick med min brukare som jag var assistent till och så började det regna och åska och vi skyndade oss in i en gångtunnel..
Då ser vi en blixt gå lågt över gångtunneln sen slår den ner i lyktstolpen på andra sidan och hade inte vi sprungit så hade det regnat splitter över oss 😳
 
Detta var samma sommar på ungefär samma ställe så inget bra ställe att bo på haha
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0