Hundträning

Idag gick jag en runda på 7km med Sasha och hon var riktigt lugn och avslappnad så det kändes riktigt bra då jag jobbar på att få henne att sluta stressa och tänka på flykt när något är läskigt.
 
Hon stannade in innan Tuna park som är ett stort köpcenter och spanade en stund sen gick hon fint fot hela vägen förbi!
Förut har det tagit mellan 15-20 min att gå förbi då hon tycker att all rörelse är jättefarligt och jag vägrar ha en hund som hänger i kopplet så det blir många stopp och inkallningar.
 
På henne funkar det bra att göra förhållningar i slakt koppel, säga backa och knäppa med fingrarna så backar hon tillbaka och ställer sig tätt intill sen är det bara att gå tills hon försöker fly igen.
 
Sen passerade vi Parken zoo och där blev det två stopp men annars så var hon sååå duktig :)
 
 
Mitt 💓

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0