Ibland längtar man tillbaka

När min sambo dog så kände jag ren panik att vara kvar i vårt hus som vi tillsammans hade byggt upp ett liv i... Så jag stack därifrån tillsammans med min dotter och bodde hos min äldsta dotter tills båda hundarna började löpa och det blev lite jobbigt.
Under tiden lyckades jag fixa jobb och lägenhet här i Eskilstuna och jag tog det jag behövde och lämnade huset.
 
Men Dala energi VÄGRAR stänga av elen fast dom vet orsaken med förevändningen att man måste ha el på för annars fryser saker sönder och ska dom stänga av så kommer det kosta 20 000 att sätta på det igen för dom måste plocka ned anläggningen då.
Människor jag pratat med tycker det låter konstigt men jag har upplevt Dalaenergi som jäkligt aviga sen jag valde att flytta mitt elavtal till ett billigare alternativ.. Det blev inte billigare för helt plötsligt gjorde vi av med så ofantligt mycket mer el!?
Fick svar som "ja jag ser här runt lucia och jul är det ju toppar och då har man ju mycket gäster och lagar mycket mat så det är ju en förklaring"
Vi firade inte lucia och var inte hemma på julen...
 
Jag antar att dom kommer stänga av eftersom jag inte har råd att betala och sen på rent jävulskap plocka ned anläggningen för jag har väldigt svårt att tro att det är så det går till i vanliga fall.
 
Någon som har varit med om något liknande eller vet om det verkligen är så?
 
 
Jag hittade ingen bild på huset så ni får en på förra sommarens gräsklippare istället :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0