Jag tror jag löst gåtan..

*innehåller annonslänk till Granngården*
 
Idag när jag gick min långrunda med Sasha så tror jag att jag kom på varför hon är så stressad..
För någon vecka sedan så fastnade kopplet under hennes lilla svans och hon verkar vara väldigt rädd om den eller så gör det ont helt enkelt då hela ryggraden går ut i svansen.. Så hon får panik och börjar snurra runt i 200 knyck och fortsatte en ganska lång stund efter att jag fått loss den.
 
 
 
Idag när jag skulle gå över ett övergångsställe där jag brukar ha henne "fot" så brukar jag ta allt koppel i den handen närmast henne och hålla i en ögla som sitter närmare hunden eftersom hon alltid försöker springa över övergångställen då hon tycker det är obehagligt med idioter som kör bakom svansen på henne.. Då ser jag att hon tittar på det hopvikta kopplet och skyggar undan och då tändes ett ljus!
 
Hon är alltså rädd för kopplet!
Jag testade lite under promenaden och hon var lugnare när jag höll kopplet med två händer så inget dinglade vid hennes sida.. haha.
Dom är bra roliga dom små livet och många gånger skulle man ju vilja läsa vad dom tänker 🙃
 
Rundan blev iaf 6km i duggregn idag och så fick hon springa av sig i 20min på stora hundrastgården med men det var ganska lerigt där nu.
 
 
 
Jag ska testa igen imorgon och är det kopplet så kommer jag passa på att köpa det här kopplet igen som jag har haft tidigare och jag var väldigt nöjd med det!
Dessutom är just denna perfekt i färg för att matcha Sasha 😉
 
Sen ska man veta att det är bara på långrundan hon är rädd och inte på dom övriga fast då är ju iof Molly med som livvakt haha. Och så är hon fortfarande lite skendräktig men hon ville busa med grannhunden imorse iaf så riktigt lika fjompig är hon inte..
 
Kopplet finns i grön, orange och rosa och kostar endast 149,50 (annars 299).
 
- Utrustad med reflexer.
- Har en design som förebygger arm- och axelskador hos dig som hundägare.
- Utrustat med ett nedre handtag som används i situationer där du vill ha hunden närmre dig, till exempel i trafiken, när ni korsar en väg eller vid träning. 
- Smidigt att hänga nycklar eller bajspåsar på kopplet.
- Fungerar utmärkt att använda under bilfärder.
- Tillverkat av högkvalitativt naturgummi klätt med ett skyddande lager av polyester som står emot vassa tänder.
 
Kopplet hittar ni här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0