Kloklippning from hell..

*Innehåller annons för Adrecord*
 
Idag har jag haft en återhämtningsdag eller vad man ska kalla det för på något sätt så känns det bra att ta tag i städning och sådant man skjutit på när man känner att allt känns hopplöst..
Iaf för den här gången..
 
Dagen började med en liten hundträff med några grannar här ute och det är ju alltid trevligt.
Sasha var extremt bussugen och försökte sätta igång dom andra hundarna men det fungerar ju inte så bra när dom är kopplade haha..
 
Sen blev det kaffe och blekning av utväxten så nu skiftar mitt hår i lila efter silverschampot och det är ju himla smexigt eller hur? Det brukar dock försvinna vid nästa hårtvätt 😉
 
Sen så har jag städat och dessutom lagat mat och det var nog typ en vecka sedan som jag åt en riktig måltid.. Köttfärssås och spagetti blev det och det var egentligen mest för att jag tinade köttfärs för att kunna ge Molly lite lugnande så jag kunde klippa hennes klor.
Jag har inte vågat testat innan och gått och dragit på det men det fungerade riktigt bra faktiskt..
Jag började med att borsta henne och klippa lite tovor och lite toffsar på tassarna sen fick hon lite massage och så lyckades jag klippa två klor innan hon blev arg och drog in under bordet och där borde det ha slutat men hon kom faktiskt tillbaka igen och ville gosa och då låg klosaxen så hon såg den!
 
Jag lyckades ta två till innan det blixtrade till i ögonen på henne och hon högg mig i handen men utan att det gick hål..  Kan ju säga att det är lite skillnad från att kanske lura henne till att få klippa en eller att någon tvångshåller henne med munkorg på och man kanske lyckas klippa 2-3 innan hon är så arg så man tror hunden ska tuppa av och inte vågar fortsätta för att man tror hon ska få en hjärtattack..
Dessutom låter hon så grannarna tror väl att man har ihjäl henne..
Och detta har faktiskt en veterinär åstadkommit genom en väldigt hårdhänt och otrevlig behandling då Molly hade en infektion i klorna för några år sedan.
 
Sedan Dennis gick bort så har detta varit ett väldigt stort bekymmer för mig då han klarade av att hålla henne så jag kunde klippa och hon bråkade inte alls lika mycket när han höll i henne.
 
Så imorgon ska jag ta några till 😎
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0