Skuggad

Jag vet inte om jag har blivit nojig efter en husrannsakan som vi fick stå ut med i huset..
Dennis var ju fd. missbrukare så när raketforskarpoliserna kollade upp vilka som bodde i området där det skett en massa inbrott runtom så blev han som åkt fast med droger på fickan väldigt misstänkt!
Pluss att han tappat sitt pass i skogen men det hade han fått åka och hämta hos polisen och det frågesatte dom här nötterna dessutom på plats och frågade om han hade flera pass...
Den kvinnliga polisen var sjukt otrevlig och sa flera saker som jag hade kunnat anmäla henne för, jag försökte faktiskt men blev bara bortkopplad och det är väl så det fungerar.
 
Dessa två klampar alltså in hos oss och vi får låsa in hundarna och inte ens väcka barnen på övervåningen utan dom fick vakna av att det står en polis i rummet..
 
Dessa raketforskare frågesatte allt som var värt pengar som vi ägde som tex. 42" plasma tvn i vardagsrummet...
Mitt svar: -Har inte alla en tv och dom flesta har väl inte plasma längre?
 
Jag erkänner jag var sjukt dryg då dom rotade runt i mitt hem och var jävligt otrevliga.
När dom gick ut i bodarna släppte jag ut hundarna och förklarade att nej jag låser inte in dom för dom bor här.
 
Sen öppnade dom garaget och då blev kling och klang lyckliga ska ni veta!
Dom började dra ut grejer och frågade tex. så intelligenta saker som "Vart har ni fått gräsklipparen ifrån, sen ser ny ut?" Då fick jag förklara som till små barn att ja den gamla gick sönder så då fick vi åka till Biltema och köpa en ny. (Dennis hade vid det här laget så svårt att hålla sig för skratt pga. mig så han var inte direkt talbar längre).
Gräsklipparen fick vi faktiskt behålla för den hittade vi kvittot till..
Resten tog dom inklusive några trasiga mopedbatterier och en trasig kaffebryggare...
 
Jag försökte få dom att ta hästarna med men det var dom inte intresserade av men tyckte väl att om vi nu var så fattiga så vi stulit allt som vi behövde för renovering och i trädgården så borde dom ju ha tagit hästarna också eller har jag fel?
 
Sen fick vi åka land och rike runt under några dagar Mora,borlänge,leksand och falun till olika butiker och dra ut kopior på gamla kvitton...
Föreställ er själva liksom "hej vi har haft husrannsakan och behöver utdrag på det vi handlat"..
Vi fick ut allt men några maskiner hade vi fått av Dennis föräldrar som dom köpt för så länge sedan så det inte fanns kvitton kvar längre.
 
Sen hände inget på två veckor utan polisen hade visning på prylarna och sen ringde någon chef upp glad i hågen och berättade att vi skulle få tillbaka alltihop så det var bara att komma och hämta!
Vi bah.. okej vi ska alltså åka 5 mil till Rättvik och hyra ett släp för att få hem våra saker då vi varken hade släp eller någon bil som deras sk. stöldgods fick plats i... Redan här borde dom ju kunnat lägga till 1+1 kan ju jag tycka..
Men då kunde dom helt plötsligt göra ett undantag för den här gången och skulle komma ut med sakerna.. Dom insåg alltså att dom gjort bort sig..
Sen drog hela kåren på semester och var borta hela sommaren då vi hade behövt sakerna som mest och när dom slutligen kom med sakerna så var det en skamsen cevilpolis som kom..
Han fick behålla kaffebryggaren och batterierna haha
 
Och nu insåg jag precis att om jag ska hinna komma till poängen om varför jag känner mig skuggad så kommer det här inlägget bli ännu längre.. Jag borde kanske skriva en Bok istället?
Så fortsättning följer lite senare då jag ska iväg snart..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0