Sasha har pussat en mini idag

*Innehåller annonslänkar från Horze, smartasaker och granngården*
 
Idag har jag varit på stan med Sabina efter att hon slutat skolan och sen var vi och solade också..
8 km har vi gått så nu är Sasha trött 😉
Jag hoppas att vi kan fortsätta gå ordentliga promenader och att hon slipper bli skendräktig igen men hon har ju varit lite stel i ett ben i några dagar men nu verkade hon ok.
 
 
En liten paus vid ån.
 
Vi mötte en ursöt liten pomerian/chihuvahuva också som skällde som en tok på Sasha och då sprang hon fram och gav den en puss! haha
Hon som brukar ignorera hundar som skäller så jag blev lite förvånad 😂
Den blev iallafall tvärtyst så det fungerade ju.. Vi stod ganska länge och pratade med farbrorn som höll i hunden, han hade hämtat den hos polisen för 2 år sedan..
Dom hade fått in den tillsammans med 15 andra småhundar från några som hade haft "hundfabrik"..
Den stackars lilla tiken var fyra år då och hade fått 4 valpkullar redan och den hade aldrig varit utomhus.
Han berättade också att han hade haft schäfrar innan så den här var mycket behändigare att handskas med och så tog han den under magen och lyfte upp den som en liten handväska och den såg ut som att det var det normalaste i världen och Sasha sprang fram och undrade vad det var frågan om haha
 
Imorse pratade jag med vaktmästaren också han har haft Amstaffs själv och är väldigt förtjust i Sasha för hon är ju så snygg 🙂
Sen var han impad över att jag kan ha halvstryp på henne och att hon går så fint i kopplet och det är ju lite kul att höra eftersom jag lagt ned väldigt mycket tid på koppelträningen det senaste halvåret.
Jag trodde i början på året att hon aldrig skulle lära sig att gå fint i kopplet men nu trippar hon på lugnt och avslappnat för det mesta 😎
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0