Min yngsta fyllde 18!

 
Fatta att den här tjejen har fyllt 18år nu?
Som hon har längtat till att "bli vuxen" för hur kul är det att vara den som är minst?
 
Men födelsedagen firade vi genom att gå till banken där hon hade bokat ett besök för bankbyte och äntligen få ett vuxenkonto med allt vad det innebär.
Hon fixade även så hon har swish nu till sitt vanliga nummer så alla som känner henne som läser här kan ju skicka en slant 😉
 
Sen så bar det av till närmsta kiosk så hon skulle få visa leg för första gången när hon köpte cigg men nej frågan uteblev 😂
 
 
Vid 17 tiden så kom Jack hem till oss och överaskade Sabina med en tårta!
Haha hundarna undrade ju vad han höll på med iallafall?
 
När Jack hade gått hem till sig så gick jag och Sabina till närmaste kvarterskrog "Dennys" (mitt gamla stammishak som jag och Sabinas pappa brukade hänga på när vi var unga).
Vi var inte helt säkra på det här med åldersgränsen så jag frågade om hon fick beställa om hon fyllt 18? Och han bah.. Ja men det beror på när du fyllde 18 för det måste ha gått 24 timmar från det klockslaget du föddes på för kommer polisen så åker jag dit på det och föddes du klockan 12 den 25 så får du inte köpa öl fören klockan är 12 på natten så nej jag kan inte sälja till er.
Så jag sa okej men då går vi någon annanstans för det har jag inte hört förut och han fortsatte att dividera runt det mycket allvarligt tills han till slut sa okej för den här gången då.. Men han frågade aldrig om leg 😂
 
 
Så vi åt varsin pizza och drack två öl var och så helt plötsligt så börjar det blinka i hela lokalen och ägaren sprang fram till fönstret och tittade ut och då står det en polisbil med blåljusen på utanför och han trode att han skulle åka dit för att han sålt till en minderårig och började larva sig om att vi borde vara rädda osv. men polisen hade bara stannat en fortkörare 😂
Vi konstaterade att det var lite synd att inte polisen kom in och legade Sabina då hon hittills inte fått visa det för någon 😉
Sen när vi gick därifrån så skulle vi betala och då frågade Sabina om han inte ville se hennes leg och han bah okej få se då? Och utbrister OHHHH 25 februariiiiii det är ju idag ju! GRATTIS! Jahaaaa så du går ut och festar när du fyller år ja det gör du rätt i och så tog du med syrran också?
Jag bah nej jag är mamma.. Han bah jahaaaa så nu är det dax för Sabina att göra staden osäker då? Jag svarade att nej det där har hon redan avklarat haha.
 
 
Självklart så var jag tvungen att ta en bild när hon är på krogen och dricker sin första beställda öl!
 
Efter det så fortsatte vi hemma efter att vi hade varit ute med hundarna och vi hade en riktigt mysig tv kväll tillsammans vilket inte händer så ofta längre 😊

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0