När man möter ett spöke

*Innehåller annons för Pluskan*
 
Nu har jag suttit här i 5 minuter och försökt att ladda upp en bild.. men nej.. internet vill inte riktigt vara med i matchen ikväll så gav upp..
 
Tänkte skriva om en grej som hände igår..
 
Jag och Sasha var i början på vår promenad och gick bakom en kille och det var halt och Sasha hade lite bråttom så jag säger "stanna" och då vänder sig killen om och ler och jag konstaterade att det var en "Dennistyp".
(Både jag och dom runt omkring mig ser killar som påminner om Dennis hela tiden så vi har konstaterat att han förmodligen såg ut som en viss typ av kille, och ganska vanlig kanske?).
 
Sen ska vi passera honom och han säger hej och jag hinner tänka "fyfan vad läskigt lik Dennis" Han frågar om han får hälsa på Sasha eftersom hon tittade massor på honom och jag sa jaa.. lite tveksamt och han sätter sig på huk och Sasha skuttar glatt fram till honom och studsar runt så han kan klia henne på rumpan ungefär som att hon kände igen honom..
Jag står vid det här laget och ser nog ganska dum ut då jag hade 1000 tankar som hade krig med varandra i mitt huvud då killen var sjukt lik Dennis men kanske lite äldre och han gjorde även samma miner när han pratade och skrattade åt att Sasha gav honom rumpan..
Sen säger han "Vad fin jag älskar djur" reser sig upp och säger hejdå och traskar vidare..
 
Nu är det så här att första gången jag träffade Dennis så gick jag inskolning med honom på jobbet och en av dom första grejerna han sa till mig den kvällen var just "jag älskar djur" och jag kommer ihåg att jag då fick samma känsla som igår, att det där lät bara konstigt..
 
Dennis sa det i ett sammanhang där han såg olika djur i människor och den här killen borde kanske ha sagt att han älskar hundar istället?
 
Jag går vidare och vågar vända mig om efter ca. 30 meter men då syns han inte till längre och Sasha var superlugn hela promenaden ungefär som att hon funderade på något..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0