besiktigat bilen!

*innehåller annonslänk till Ica bilförsäkring*



Igår skrev jag ett långt inlägg som försvann så då gav jag upp!
Men idag har jag iallafall varit med Mickis och hennes kompis Bella till Edsbyn och besiktigat min lilla peugeot! Och den fick några 2or precis som väntat men inget kostsamt som tur är, utan Carl och hans kompis behöver sätta dit två skruvar istället för ståltråd på avgasröret och så ska balken på vänster sida svetsas sen är den klar 👍
Bilen har som sagt stått i nästan två år så innan vi åkte så dammsög/tvättade jag den invändigt och Carl tvättade utvändigt. Sen när vi skulle dra så vägrade den starta efter att vi tankat den så Mickis och Bella fick lite motion 😂
När den vilat i en kvart och starthjälpen rullade in på parkeringen så startade den snällt... Sen så har den gått som en klocka..


På vägen hem ifrån Edsbyn så åkte vi upp i skogen där jag sett en mysko bil och den stod kvar och verkade väldigt dumpad.. vem anstränger sig ens och dumpar en bil mitt ute i ingenstans på det viset?

Sedan så har Mickis bjudit på en god köttgryta eftersom hon tycker att jag äter för dåligt 🤪
Och så passade jag på att duscha innan jag åkte hem till hundarna!
Promenaden idag blev en runda runt Dalfors med båda två och Molly blev jätterädd för en robotgräsklippare 😂

Sen så har jag ställt på bilen och den så Mickis grannar slipper oroa sig.. dom kommer nämligen och skäller ut Carl när hans bilar inte är iordning och dom har kollat noga på dom bilar jag åkt i.. Lite nyfikna i en strut ^^
Det är lite så man hoppas att dom kommer och säger något till mig någon dag för då kommer jag tala om för dom att dom ska sköta sig själva och skita i andra 😂




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0