idag känns det ni kroppen att jag jobbat hemma hela dagen!

*innehåller annons för interflora*

Idag har jag varit ledig så då var planen att börja fixa på trädgårdssidan som såg ut så här när jag började..


Som ni ser så ska det finnas plattor vid husväggen och även en fin stenbeläggning framför entrén.


"Efter" Plattorna vid huset kom fram!
Jag sparade 3 vallmo plantor för att det är lite charmigt på något vis 😉


Och jag kom en god bit på vägen med stenbeläggningen framför entrén 🙂


Vid 16.30 gick jag ner till båthusen som ni ser till vänster på bilden och kastade boll så Sasha fick simma lite men det var ganska höga vågor så hon tappade bort bollen och den försvann.
Jag lade ut en efterlysning i dalfors gruppen och två timmar senare fick jag ett meddelande av Sabinas kompis Emma att dom sett bollen så då var det bara att gå ner och hämta den 🙂
Som ni ser så flöt den inte så jättelångt men hade den hamnat någon meter åt höger så hade den fortsatt till dammen.


Vid 17.30 kom Mickis och Carl som hade varit till Mora och passat på att handla lite åt mig bla. Den här krattan men stålskaft som var lite dyrare än dom i trä men jag slapp skavsår när jag använde den!



Så nu är hela trädgården krattad på allt det långa gräs som vi tagit ner med röjsåg och gräsklipparen.
Det blev 5st proppfulla sopsäckar med kaninhö till grannens kaniner 👍

Jag kan bara säga att jag är väldigt nöjd med dagen även om jag inte är helt klar än!
Det känns i kroppen nu kan jag lova att jag jobbat hela dagen 😂

Blommor till trädgården👇


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0