Nu ska häcken bort!

*Innehåller annonslänk till Gardenstore*
 
 
Jag har en syrenhäck som växer ut mot vägen vid garaget som har börjat bli väldigt vildvuxen och ful så jag fick en snilleblixt och frågade Carl om han visste någon som kunde låna ut en såg så vi kunde ta ner den efter konstens alla regler. (Har googlat så oroa er inte😜).
 
 
Så i lördags kom Carl, Mickis och Martin hit för att hjälpa mig med häcken!
Här har vi tagit ner ungefär hälften på bredden men det kanske syns lite dåligt?
Carl använde en stor kniv och jag och Martin hjälpte till lite med en yxa så förhoppningsvis kan Carl låna en motorsåg till nästa gång för det var sjukt jobbigt haha..
Sedan så får jag helt plötsligt 1,5m bredare yta på trädgården så jag ska sätta upp ett ordentligt trästaket utmed häcken sedan.
 
Sedan så kom vi på att vi måste fixa ett släp så vi kan forsla bort alla grenar för det kommer räcka till en hel majbrasa när vi är klara.. Men problemet är att ingen av oss har en bil med dragkrok..
Man kan ju inte tänka på allt liksom 😎
 
 
När vi var klara så åt vi en jättegod köttgryta som Mickis lagade åt oss medans vi arbetade och så fick jag två matlådor med 😊.
 
Himlen brann över Dalfors igår kväll..
 
Idag har jag bara städat och gått min långrunda med Sasha och imorgon så blir det jobb igen!
 
Funderar du också på att göra något åt din häck så kan jag rekommendera att köpa en riktig häcksax istället för att köra massaker ala thailand stuk med machete och yxa Här! 😉

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0