Hagelstorm och katteluckemontering!

 *Innehåller annonslänk till Granngården och Vetzoo!
 
I tisdags så var en gammal kompis från Nyköping och hälsade på här och stannande så klart över natten.. Det var riktigt roligt att prata gamla minnen från våra upptåg och vi kom fram till att det är 10 år sedan ganska exakt som vi sågs sist!
Det var lite tråkigt att han inte stannade en dag till men dom saknade honom på O´learys så han blev väl så illa tvungen att återvänd till civilisationen 😉
 
 
I onsdags drog det in ett riktigt ordentligt oväder här.. Det åskade, blixtrade och haglade!
 
 
Dennis skulle ha fyllt år om han hade levt så vi skojade om att han såg till att vi inte skulle glömma den 11/8 -21. Samtidigt så är det fortfarande väldigt tungt just sådana här dagar och jag tänker varje dag att det har hunnit gå 2 och ½ år redan..
 
 
Sasha var väldigt nöjd som fick snö mitt i sommaren så hon fick hoppa efter "snöbollar" och sen sprang hon runt i trädgården och avslutade sina rundor med att hoppa jämfota på "snöhögen" 😊
 
 
Igår blev det en tur till Furudal för att hämta en sladd och lämna av Mickis på jobbet så då passade jag på att gå en långrunda med Sasha där och självklart så måste man ju bada om man passerar Oresjön!
 
 
Idag tog jag tag i monteringen av kattluckan och hade väl förställt mig att det skulle bli superlätt att såga ut den där rutan i den gamla dörren.. Men icke sa nicke för det var helt omöjligt att använda sticksågen..
 
 
Det satt en regel mitt i dörren men eftersom jag är jäkligt envis och ganska påhittig om jag får säga det själv så löste jag det med hjälp av en tjock spik, hammare och en såg 😎
 
 
Och nu sitter den på plats!
 
 
Sasha var väldigt konfunderad över att man numera kan titta ut genom dörren 😊
 
Kattluckor i olika varianter hittar ni här och här!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0