Har man semester så målar man det är sen gammalt!

*Innehåller annons för Doktor.se*
 
 
Igår kväll så fick jag för mig att jag skulle ta en nattmacka och tog stora brödkniven för att dela dom frusna skivorna och det skulle jag inte ha gjort... Jag kan ju säga att det blödde ganska skapligt och det var blod i hela köket inklusive på Sasha som undrade vad som stod på..
Jag gav upp med att försöka stoppa blodflödet med plåster så jag virade kökshanduken runt handen och satte mig och kollade klart ett avsnitt på min serie som jag tittar på just nu, Egentligen borde jag ha åkt till akuten för att få det sytt men det orkade jag inte 😐
 
 
Idag var planen att jag skulle gå en riktigt lång runda med Sasha och sedan skulle jag ta tag i den sista väggen i tvättstugan som ska spacklas och tapetseras innan målning.
Istället så blev det bollkastning i trädgården eftersom jag måste kunna hålla kopplet med båda händerna ifall det kommer något vilt utefter vägen och jag tog istället tag i målningen i Mickis fd. rum som hon lämnade så här!
 
 
Före!
 
 
Jag tog bort hyllorna ovanför fönstrena och målade det här fönstret en omgång till och sedan all panel från högersidan och till nästa fönster när jag var klar med panelen så insåg jag att jag kommer behöva måla allt en tredje gång för att få samma nyans på allt.
 
 
Så detta fönster måste jag måla två gånger till så nu gäller det att klura ut vad Mickis har målat en eller två gånger för det var bara det här fönstret som var helt omålat haha..
Men jag förstår henne för det är sjukt drygt att måla fönster.. Men det är värt mödan i slutändan då man slipper se ful furu överallt!
 
Egentligen skulle jag ha målat mer men Molly är dålig i magen så jag fick gå ut med henne en gång i halvtimmen så nu orkar jag inte fortsätta.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0