Vindkraftverk och sjukt mycket kantareller!

 *Innehåller annons för Outdoorexperten*
 
 
I lördags åkte jag in och hämtade upp Mickis för att vi skulle ut i skogen och plocka svamp men vi hittade kanske 10st haha.. Vi tröttnade efter att ha åkt runt i skogen ett tag så vi bestämde oss för att försöka klättra upp med en stege i körsbärsträdet istället men det slutade med att trädet började vika sig så vi fick avstyra det hela.. 😆
Men tydligen så kan man plocka med en bärplockare och teleskopskaft så än så länge är det inte kört att nå dom!
 
 
Igår eftermiddag så kom min äldsta dotter Nathalie, hennes sambo Alexander och mitt lilla barnbarn Amadeus på besök och stannade över natten 😊
Dom hade hämtat upp Mickis inne i Furudal med och efter att vi ätit tacos så tog vi en tur med deras nya bil och hamnade uppe vid vindkraftverken.
På bilden försöker Nathalie fota Amadeus med utsikten bakom 😂
 
 
Mickis vid nr. 12 😊
 
 
Utsikt över Ammungen!
 
 
Vindkraftverk
 
 
Utsikt
 
 
Vinkraftverken i solnedgången.
 
 
På kvällen satt jag, Mickis och Nathalie och spelade spel till 01.30 och dagen efter gick vi upp 07.30 eftersom dom var tvungna att åka innan 12.
När dom hade åkt hem allihopa så kändes det vemodigt såklart och väldigt tomt.. Jag gillar att bo här även om jag gör det för att jag inte har så mycket annat val men jag skulle helst haft mina barn lite närmare.. Men jag är iallafall väldigt tacksam över att dom kommer lite oftare och hälsar på nu och snart kan ju jag åka och hälsa på igen också 🙂
 
Jag gjorde mig iordning och tog med Sasha ut i skogen och som tur var så hade jag en soppåse med mig för jag ramlade över ett helt sjukt kantarellställe och fyllde nästan hela påsen på ett och samma ställe medans Sasha lugnt stod stilla och spanade runt omkring oss och det brukar hon ha väldigt svårt för, men nu kanske hon har förstått att man väntar medans matte plockar svamp? 😂
Det var tungt att bära hem kan jag säga..
 
 
När vi kom hem så fick jag ta fram min största kastrull och efter två timmars rensning och över en timmes förvällning så kunde jag frysa in 1L kantareller!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0