Hunden hjälper till med trädgårdsarbetet!

 *Innehåller annonslänkar för Verktygsproffsen, proffsmagasinet & gardenstore*
 
 
Igår kväll skrev jag ett jättelångt inlägg om min dag och sedan så efter mycket strul så försvann alltihop så då gav jag upp..
 
Men igår så fick iallafall den här busken falla offer för min häcksax! Den var också sjukt irriterande när man skulle klippa gräset + att den är helt onödig att ha där.
 
 
Efter!
 
Byggnaden är ett gammalt garage som vi har haft som kaninhus med två stora boxar i men jag har inga planer att skaffa nya kaniner så nu funderar jag på att piffa till det och göra om det till carport för egentligen är det inga större fel på det.
 
 
Sedan så var det dax att fortsätta röja utefter stora garaget!
 
 
Det låg en hel del bråte här..
 
 
Efter!
 
Busken längst bort är en vinbärsbuske som jag inte hade en aning om att vi hade så den får stå kvar. Nu är bara frågan vad man ska göra här?
Låta gräset växa eller angöra en rabatt? Det är dock skuggsida större delen av dygnet..
 
 
Efterbild på lite längre håll 😊
 
 
 
Igår kom jag också på att jag har ju världens bästa hjälpreda här hemma så jag bad Sasha dra bort roten som jag inte vågade dra bort i förrigår när jag sågat bort den stora busken. (läs tidigare inlägg).
Precis innan jag började filma så hade hon varit in under garaget och grävt intill roten precis som att hon fattade att hon var tvungen att lossa lite på den och en amstaff ger sig ju inte i första taget så hon fick loss den! 😁
 
 
Det blev ingen långpromenix för den här donnan igår men efter en hel eftermiddag med trädgårdsarbete, studdsmattehoppning och fågeljakt så somnade hon ovaggat ändå 😉
 
 
💓
 
 Allt för trädgård hittar du här, här och här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0