Kantarellsökar hund

*Innehåller annons för Sevenday*
 
 
 
Idag hittade jag årets första kantareller och jag plockade dom fast dom var små för jag har sett andra gå här tidigare år 😜
Jag testade även att låta Sasha nosa några gånger i påsen samtidigt som jag sa "sök" sedan så pekade jag på kantareller som jag inte hade plockat som hon fick nosa på och upprepade "sök" sen när jag bad henne söka så hittade hon kantareller bredvid och började tokgräva så jag sa.. braaa duktig tjej! Då blev hon överlycklig och tog ett tokskutt och hoppade iväg haha.. (ni som har Amstaffar vet vad jag menar).
Nu vet jag ju inte om det bara var ren tur eller om hon fattade men det vore ju roligt om hon kunde lära sig att leta upp kantareller 😊
Väl hemma igen så blev det två goda kantarellsmörgåsar till frukost.
 
 
Jag har även hunnit med att lacka min bänk 3 gånger under dagen och så har jag städat här hemma. Sedan så tog jag med mig Sasha och åkte in till Mickis för att bada så nu är hon trött 😊
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0