Trädgårdsröj i vargriket ;)

*Innehåller annonslänk för verktygsproffsen, proffsmagasinet & gardenstore*
 
 
 
Igår åkte jag in till Furudal för att gå en runda med Sasha och köra Mickis till jobbet!
Att mitt beslut att låta bli att gå i skogen här hemma när Sasha löper var klokt fick jag bekräftat av en granne igår som kom förbi och sa att han sett två vargar 1km utanför byn!
Det är ju som sagt inte först gången dom närmar sig när det finns löptikar i byn..
 
Man kan ju undra varför inte vargarna lyssnar på alla "bättre vetande" som inte bor i norra sverige som tycker att vargen hör hemma i skogen? Här finns miltals med skog men lik förbannat så sniker dom runt där det finns bebyggelse! Näeee ni får helt enkelt ta ett ordentligt snack med dom små sötnosarna! (ironi).
 
 
När jag kommit hem igen så var jag fortfarande rastlös fast jag gått 5km med Sasha och det var svalt och myggfritt ute så jag bestämde mig för att testa häcksaxen som jag köpte i november förra året haha..
 
 
Den här blev mitt första offer!
En helt onödig buske som är sjukt irriterande när man klipper gräset.
 
 
Det blev tre lass med skottkärran och rötterna växer under garaget men satt ganska löst så jag kan nog dra loss dom, men vågade inte riktigt ifall jag skulle ramla på arselt och det vore ju inte så lyckat..
 
 
Efter!
 
När jag var klar med busken så insåg jag att jag hade merjobb i form av att röja bort resten som ligger utefter garageväggen men det får bli en annan dag.
 
 
Mitt andra offer blev en väldigt angripen buske som tydligen var en krusbärsbuske men jag har aldrig sett krusbär på den tidigare.. Men även den är sjukt irriterande och den är planterad under rampen till garaget och det känns ju lite onödigt?
 
 
Så även den fick kila vidare och rötterna sitter som berget 😕
 
Häcksaxar i olika former hittar ni här, här och här!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0