Fågelholksfix och den tama räven!

 *Innehåller annons för PN Jakt*
 
 
Igår fick jag ett infall och plockade fram Sabinas fågelholk som hon vääääldigt omsorgsfullt hade snickrat ihop i slöjden 😉
 
 
Nu är den vit iallafall och den vita utomhusfärgen är helt slut så nu längtar jag tills jag kan åka iväg och köpa mer färg så jag kan börja måla verandan på framsidan!
Den här fågelholken har jag en plan för men det behöver jag antingen svart färg eller faluröd för att slutföra så det får vänta det med.
Sabina tycker att jag är jättefånig som ens försöker göra hennes fågelholk fin, men det är väl inget fel på den här?
 
 
 Här kommer en utlovad bild på Molly i hennes nya sommarfrisyr 🙂
 
 
Här ligger Sasha och väntar på att hennes nya kompis räven ska dyka upp igen..
Hon stod på studdsmattan och räven var fram till staketet där hon ligger och kikade på henne så hon hoppade ner och räven rundade huset och var en halvmeter ifrån grinden på andra sidan när den såg mig och försvann som en avlöning.. efter det sprang Sasha som en dåre utefter staketet och letade efter räven i över en halvtimme men den kom ju inte tillbaka..
 
Sist den var här så sprang den ute på vägen fram och tillbaka och Sasha sprang efter bakom staketet, det såg ut som att dom lekte med varandra och Sasha beter sig inte som att det är ett jaktbyte konstigt nog..
Första gången vi såg den så tändes det i trädgården mitt i natten och så stod den där mitt på gräsmattan och tittade tillbaka på oss och jag hade inte en tanke på att fota tråkigt nog..
 
Räven är lite av en kändis här i Dalfors då den går runt mellan husen och hälsar på lite här och där 😊
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0