Höstpromenix & lite fix åt katterna!

 *Innehåller annons för Vetzoo*
 
 
Jag har jobbat två kvällar så då blir det inte så mycket tid över för bloggandet då jag börjat 13..
Men idag har jag varit ledig och det var perfekt väder ute för min och Sashas runda på 5km.
Här ser hon något i skogen som inte jag lyckades se.. ingenting undgår en amstaff 😊
 
 
Även om inte solen sken idag så är det ändå vackert på något vis eller hur?
 
 
Lite utsikt över sjön!
 
 
Infarten till Dalfors!
 
 
Efter promenaden filade jag lite klor och städade lite, Sedan tog jag bort plastluckan på kattluckan och nitade dit en bit av en filt istället.. Anledningen till detta var att Pelle fastnade med tassen häromdagen och satt helt fastkilad under luckan och han gav sig på mig när jag försökte hjälpa honom! Det blev riktigt otäckt och han snurrade runt ett helt varv så benet snurrade ihop sig för tassen var kvar i samma läge så jag röck loss hela luckan i ren panik för som tur var hade jag inte satt fast den med skruvarna då den sitter på plats ändå och då kunde jag slå på luckan från andra hållet så han lossnade!
Tänk om jag inte hade varit hemma?
Han mår trots detta bra och tassen svullnade bara lite och han var lite blå under trampdynorna och haltade inte ens men katter har ju 9 liv sägs det ju..
Men nu finns det ingen risk att dom fastnar och tanken är att jag ska sätta en bit filt på utsidan med sedan för isoleringens skull när dom har vant sig vid denna. Och faktiskt så verkar det redan nu som att filten håller kylan ute bättre än plastluckan så det är ju bra 😊

Är det någon annan som råkat ut för detta eller är det luckan från Jula det är fel på?
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0