Lite bilder från dom senaste dagarna!

*Innehåller annonslänkar till Firstvet, Vetzoo & granngården*
 
 
Den här helgen har jag jobbat lör,sön och måndag.. Hur kul är det att jobba en måndag efter en jobbhelg?
Helgen har jag spenderat som "överflödig" på ett av boenden som jag jobbar på eftersom jag var obokad och dom som jobbar där tydligen inte förstår att jag ska ringas in först vid sjuk personal. (Hur svårt är det att förstå en rödmarkerad text längst upp i vikarielistan?).
På lördagen var det underhållning för pensionärerna med ett rockband som spelade för dom och det visades även upp gamla raggarbilar och efter det så blev det grillad korv med bröd till lunch! Jag kan säga att det var mycket uppskattat! 😊
 
Efter jobbet gick jag en 4,5 km runda inne i furudal med Sasha innan jag åkte hem.
 
 
På söndagen efter jobbet så gick jag en runda i furudal trots att det regnade men det var ett så "fint" regn så det gjorde inte så mycket.. Vi gick bla. upp till vattentornet och det var superjobbigt upp för den branta backen haha.
 
 
Utsikt över Oresjön ifrån skidbacken som ligger nära vattentornet!
Jag ska ta och gå hit någon dag då solen skiner och fota lite mera 😊
 
 
Utsikten över skidbacken och Furudal som ligger bland träden.. På vägen vid vattnet såg Sasha en motorcykel som hon trode var något djur så hon hade väldigt brottom ner! Jag var livrädd att ramla på min stackars svanskota men det gick bra haha.
 
 
På måndagen blev det en kortare runda med Mickis och Molly sedan så åkte vi på en Pokemon runda innan jag och hundarna åkte hem.
 
Idag är jag ledig och det blev en runda till Göringen och sedan längs med den gamla järnvägen innan vi svängde av mot Dalfors igen.. 6,7 km blev det 🙃
 
 
Den här gick Sasha rakt över utan att lägga märke till den och jag skrek till haha.. Den var ungefär lika äcklig som mössen som Pelle har börjat hitta på den in nätade altanen på kvällarna, Behöver jag säga att han måste komma in och visa upp sina fångster och att dom då inte är döda än?
 
 
När vi kom hem så pysslade jag ihop en liten gardin till enté dörren 😊
 
 
Sedan så har jag för ovanlighetens skull lagat mat idag! (Jag är sjukt dålig på att komma mig för att laga mat så det är tur att Mickis gör matlådor åt mig 😉).
Men idag så rensade jag ur kylskåpet och såg att pizzakitet precis gått ur datum så jag gjorde en pizza med kantareller, rödlök och västerbottenost, Jag snitsade även till tomatsåsen som var till med lite "creme fraiche paprika chili" som även den var dax att använda.
Så nu har jag matkoma för det blev så äckligt gott då jag var tvungen att ta den där berömda extrabiten som man egentligen inte orkade äta... 😩
 
Imorgon är det dax för jobb igen och personalmöte!
 
Allt för lyckade hundpromenader hittar du här, här och här!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0