Skörda rabarber och några tips!

*Innehåller annonslänk till Cervera*
 
 
Här i skogen växer mina rabarber 😊
Tanken är väl att till nästa sommar fixa iordning även den här delen av trädgården och sedan inhägna den med.
 
 
Den här skörden fick duga för den här gången!
Visste ni att man inte ska skära av stjälkarna utan man ska vicka dom fram och tillbaka samtidigt som man drar lite så släpper dom?
 
 
Molly är med och tittar så hon inte missar något ätbart 😋
 
 
Nu har jag skurit upp stjälkarna i lagom stora bitar och jag brukar inte skala dom för det behöver man inte. Detta borde räcka till minst en paj och sedan tänkte jag koka kräm någon dag på resten!
 
 
Så var pajen klar!
 
 
Visst ser det gott ut?
 
Pajformen hittar du här, den finns i flera olika färger!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0