mötte en älg..

*Innehåller annons för Designtorget* 
 
 
Imorse när jag och hundarna klev upp så pep Sasha iväg istället för att ställa sig och vänta på att jag skulle servera frukost och när jag väl hittade henne så låg hon i hallen på övervåningen i solen haha.. Hur visste hon ens att det fanns sol just där då hon aldrig är där uppe knappt och när vi precis gått upp? många frågor men inga svar 😃
 
 
På eftermiddagen blev det en tur ut i skogen och jag mötte en annan hundägare med sin hund vilket inte hör till vanligheten just där men det var ett bra möte då båda hundarna har svårt med hundmöten och vi tog den tiden dom behövde så dom fick lugna ner sig.. Det är så skönt att möta människor som inte tror att alla bullhundar är köttätande pitbulls!
 
Jag fortsatte min promenad och höll koll i skogen efter kantareller och helt plötsligt så ser jag en jätteälg som står ca. 10 meter in i skogen och tittar på mig...
Den stod ganska länge och tittade och jag hann ta några bilder men ska erkänna att jag var lite darrig på handen.. Sasha fick syn på den ungefär samtidigt som den fick syn på henne och då vände den på klacken och sprang åt andra hållet och Sasha såg ut som att hon tänkte "så där stora djur jagar inte jag" haha
 
 
Det blev 5 liter kantareller idag med och så var jag ju förståss tvungen att göra varma mackor idag igen och så frös jag in två burkar med 😊
 
Sen så har jag målat klart sista varvet på elementet i rummet jag håller på att göra iordning och så har jag skrubbat bort maskeringstape som har suttit sedan 2017 då Mickis och Sabina började måla i rummet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0