Mera trädgårdsröj!

 *Innehåller annonslänkar för Verktygsproffsen, proffsmagasinet & gardenstore* 
 
 
Idag när jag klippte gräset så funderade jag starkt på att hugga ner äppelträdet då det är väldigt meckigt att komma åt att klippa under det och man gör sig nästan alltid illa på något sätt!
Sen så är inte äpplena så speciellt goda heller men dom duger att göra äppelpaj på..
 
 
Men eftersom trädet duger till att hänga upp ljusslingan i på vintern så tog jag mitt förnuft till fånga och lät det så kvar 😉
Jag googlade reda på hur man beskär ett äppelträd och sedan så gick jag lös på det med sågen!
 
 
Efter!
Jag hoppas trädet blev glad på mig nu för det fanns en hel del helt döda grenar som jag befriade det ifrån + att jag trasslade ut grenar som lagt sig omlott över varandra osv... det var nog väldigt länge sedan trädet fick en makeover 🙂
Det kan ju vara snällt och ge mig lite godare äpplen nu kanske?
 
 
 
Nästa offer blev trädet till höger som jag tycker står för nära det vänstra trädet..
jag tror att det är två körsbärsträd,  Men det till höger verkar inte få tillräkligt med näring eftersom det inte får några blad i toppen..
Dessa två har varit som några kvistar bara så länge vi har bott här (köpte huset hösten 16) och i år så sa det bara poff och så växte dom som ogräs haha..
 
 
Men nu är det borta iallafall!
Stubben ska jag och Sasha ta bort imorgon för nu måste jag vila.. jag har lite för svårt att ta det lugnt faktiskt 😁
 
 
Det börjar se ganska skapligt ut!
Och trädgården känns så mycket större nu 😊
 
 
Dom senaste två dagarna så har det blivit promenad på gatorna i Dalfors eftersom jag måste tanka bilen och inte får pengar fören på måndag 😕
Men det går att få ihop 4-5km km ändå om man går lite grann i skogen.. Dock så har det tydligen synts till varg inne i Furudal idag med så man är väl inte helt säker med en löptik någonstans just nu..
Min granne har släppt sina kossor inne i byn och Sasha som blir helt knäckt om hon ser vilt och ska jaga fattar att dessa är tamdjur och hon vägrade att ens titta på dom fast jag försökte haha..
 
 
 Allt för trädgård hittar du här, här och här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0